Life&Business Links | Despre nevoia de lideri


"In cinstea nebunilor, rebelilor, scandalagiilor... in cinstea celor care vad lucrurile diferit, care nu sunt legati de reguli. Ii puteti cita, puteti sa nu fiti de acord cu ei, ii puteti glorifica sau defaima, dar singurul lucru pe care nu il puteti ignora este faptul ca ei sunt cei care schimba lucrurile.

De Corina Vintan, CEO Links Associates

Ei imping rasa umana la evolutie si, in timp ce unii ii considera nebuni, noi ii vedem ca adevarate genii, pentru ca acestia care sunt suficient de nebuni sa creada ca pot schimba lumea sunt cei care o schimba cu adevarat." (Steve Jobs)
Moartea recenta a lui Steve Jobs ne-a facut inca o data sa vorbim despre maretia unui adevarat lider si despre cat de necesare sunt pentru o societate modelele de leadership. Mesajul lui Steve Jobs pentru tinerii absolventi de la Stanford este unul care ne va ramane permanent in minte. <> le-a spus Jobs tinerilor care abia isi incepeau viata de adulti. Ce poate fi mai frumos, mai simplu, mai incurajator pentru niste tineri aflati la inceput de drum? Lectia lui Steve Jobs pentru intreaga lume este aceea a curajului de a indrazni sa-ti urmezi visele si intuitia.
Am ascultat obsedant in ultimele zile discursul lui Steve Jobs si nu m-am putut abtine sa nu plang de emotie si de incantare in fata unui astfel de exemplu de umanitate si intelepciune. Cu totii am retinut curajul, vointa si libertatea cu care si-a trait viata Steve Jobs. Cu totii avem nevoie de modele ca el, care sa ne arate ca nu exista motive pentru care sa nu-ti urmezi inima, ca nu trebuie sa lasi frica de rusine sau teama esecului sa te domine si ca viata poate avea un alt curs daca iti identifici si iti urmezi misiunea. Uitandu-ma in jurul meu si rememorand anii mei de scoala si de tinerete, nu ma pot abtine sa nu spun ca societatea in care m-am format m-a indemnat mai degraba la resemnare si la predictibilitate. De aceea, cred cu tarie in nevoia ca Romania sa inceapa sa-si educe copiii si tinerii in alt spirit decat acela al umilintei si al imposibilitatii.
<>, ii indemna Steve Jobs pe absolventii de la Stanford. Cine le poate vorbi astfel studentilor romani? Pentru ca un astfel de mesaj sa fie dat si in scolile si universitatile noastre, avem nevoie sa crestem lideri ca Jobs. Avem nevoie de oameni care sa ne inspire, sa ne dea curaj si sa fie, mai presus de toate, creatori de vise. Si mai avem nevoie de ceva! Avem nevoie ca noii lideri ai Romaniei sa aiba generozitatea unui om ca Jobs pentru a-si impartasi cu ceilalti visele si aspiratiile.

De patru ani de zile am pus bazele unei companii in care lucreaza oameni foarte tineri. Cei mai multi dintre cei cu care lucrez au pana in 30 de ani sau putin peste. Ceea ce ii caracterizeaza este cultura lucrului bine facut, dorinta de schimbare, de implicare, capacitatea de a actiona cu inteligenta si spirit critic si dorinta de a construi aici si acum. Ei spun ca Steve Jobs ca nu e important sa fii cel mai bogat om din cimitir, ci conteaza sa te duci seara la culcare impacat cu tine insuti. Fac parte dintre cei care au o mare incredere in capacitatea tinerei generatii de a schimba lucrurile. Domeniul in care lucram noi da cel mai bine semnalul schimbarii in zona politicului, economicului, mass-mediei, societatii si se poate observa articularea unei noi clase de lideri in zona de business, care vor da in viitor tonul altor modele si pe scena politica. Mi-as fi dorit sa vad aceeasi evolutie si in randul tinerei generatii de politicieni. Cu cateva exceptii, ceea ce vedem in politica in ultima vreme este doar o reproducere nefericita a "modelelor batranilor", tinerii politicieni fiind lipsiti de fermentul schimbarii. De aceea, nevoia de lideri in politica care sa ne cultive increderea si curajul in noi ca natiune este mai presanta ca oricand; altfel, vom fi ca un tren de mare viteza cu o locomotiva proiectata pentru alte vremuri.

Revenind la Steve Jobs, sa nu uitam ca timpul este limitat si nu avem nici un motiv sa lasam opiniile altora sa ne inabuse vocea.

Dedic acest articol unui lider pe care l-am iubit cu toata fiinta si care si-a incheiat prea devreme misiunea pe Pamant. El credea in tinerii flamanzi si curiosi care vor face diferenta in societatea noastra.
 


Editia curenta:

 

Parteneri


Revista Business Woman Magazine promoveaza succesul in business, avand drept scop crearea unei comunitati a femeilor de cariera, sau care aspira la o cariera, oferindu-le cititoarelor instrumente utile pentru viata profesionala si sfaturi in viata privata, in acord cu statutul lor social. Reproducerea oricarui material scris sau ilustrativ din orice pagina a site-ului www.businesswoman.ro este posibila numai cu acordul prealabil scris al The Marketer Magazine. Pirateria intelectuala se pedepseste conform legii.
Statistici trafic - StatCounter.com